Új szolgáltatás: hogy az IVK szakrendszer (önkormányzat tulajdonában vagy vagyonkezelésében lévő ingatlanok nyilvántartása) adatai össze legyenek rendelve a tárgyi eszközök KATI modulban rögzített, leltározott adataival, ha szükséges, akkor az adatok rögzítése.
= Kataszter betétlapok (IVK) és tár[...] Bővebben »
Mivel rövidesen (várhatóan 2020.12.31 után) már nem maradhat nem teljesülő jogszabályi előírás, de sajnos a hivatalok, önkormányzatok jellemzően továbbra sem tudják saját erőforrásaikkal maradéktalanul teljesíteni az optimális védelmi intézkedéseket, ezért a hatóság egyértelmű, írásos határozatáig h[...] Bővebben »
Informatikai biztonsági szabályzattal (IBSZ) minden Hivatalnak rendelkezni kell:
A hatóság nyilvántartja és kezeli a szervezet informatikai biztonsági szabályzatát [Ibtv. 15. § (1)], a szabályzatot meg kell küldeni a hatóság, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézete (NKI) [...] Bővebben »
A Magyar Államkincstár 2020.09.15-ei határidővel táblázatban kéri az adattárház használatában érintett felhasználók megadását a későbbi (várhatóan 2020. év végén tartandó) online képzéshez beiskolázás létszámának előzetes felmérése céljából.
Javaslat a jegyzőn kívül az Adattárház forrásrendszerei[...] Bővebben »
Az informatikai rendszereket emberek írják és mint minden emberi tevékenységben, ebben is előfordulnak hibák. Ezek egy része a használatban okoz problémát (pl. instabil a szoftver, gyakran megfagy vagy hibával bezáródik), míg egy másik része a felhasználó részéről nem feltétlenül tapasztalható gondo[...] Bővebben »
A távfelügyeletbe kötött riasztórendszer az önkormányzatok számára az Ibtv. alapján kötelező, a hatóság által ellenőrzéskor számonkért, de a tapasztalatok alapján is ez a leghasznosabb eszköz az értékek munkaidőn kívüli védelmére.
Elvárások:
A szakrendszereknek és a központi IT rendszerekn[...] Bővebben »
Kivételes esetekben előfordulhat, hogy a dolgozóknak otthonról kell munkát végeznie. Informatikai és információbiztonsági szempontból összegyűjtöttük azokat a kritériumokat, ajánlásokat, amelyeket érdemes megfontolni a home office munka megszervezésénél:
Hivatali eszközök otthoni használata (l[...] Bővebben »
Tapasztalataink szerint az önkormányzati szektorban használt multifunkciós nyomtatók többsége SMB 1.0 protokollal továbbítja a beszkennelt dokumentumokat.
Az SMB 1.0 protokollt 30 évvel ezelőtt dolgozták ki. Az elmúlt évben kiderült, hogy egy tervezési hibának köszönhetően jelentős sérülékenysége[...] Bővebben »
Az egyik legkönnyebben, távolról is ellenőrizhető követelmény, csak meg kell nézni a honlapot vagy rá kell keresni.
Sajnos még mindig sok önkormányzat használ részben kényelmi okokból ingyenes levelezőrendszert (leggyakrabban gmail, freemail, citromail rendszert).
Elvárás: az önkormányzati hivat[...] Bővebben »
Rendszergazdával a Hivatalnak és valamennyi települési önkormányzatnak rendelkeznie kell, kijelölt vagy megbízott rendszergazda hiányában a jegyző és/vagy az érintett polgármester felelős az Informatikai biztonsági szabályzatban rögzített rendszergazdai feladatok elvégzéséért.
A rendszergazda leh[...] Bővebben »